Knutselen met Marten

Hier hou ik verschillende knutselprojecten van mij bij. Projecten waaronder mijn voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn Aqua40. Ook voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn broer Johan zijn Tanganyikameer aquarium. Daarnaast mijn versieringen aan de gitaar van mijn broer Berend

21 januari 2007

Paracheirodon Simulans!!!!

Jaja, de blauwe neons zijn binnen...

En ik heb ook nog niet eens verteld dat ik garnaaltjes heb... Hmmm... ik heb nog veel uit te leggen... Laat ik met vorige week beginnen...

Ben vorige week vrijdag bij Johan langs geweest (en natuurlijk even langs aquariumwinkel, maar helaas...) en heb van hem nog een paar extra plantjes mee gekregen en daarbij ook een stuk of 11 garnalen die hij in z'n Boyu heeft (hij denkt dat er een stuk of 60 à 70 in zitten, dus hij kon er wel een paar missen...). In mijn aqua40 heb ik er hoogstens 6 tegelijk gezien... maar kom tegenwoordig maar 1, 2 en af toe 3 tegen...
Heb geprobeerd een foto van een garnaaltje te maken, maar ik kon geen scherpe krijgen... ik blijf 't proberen...

Nu de blauwe neons. Ik werd afgelopen donderdag gebeld door de aquarium zaak in Delft (had m'n nummer achtergelaten...) dat ze weer nieuwe blauwe neons hadden. Nu zou zaterdag Berend (m'n kleine broertje) komen, dus die is met Johan langs de winkel gegaan om een stuk of 10 mee te nemen. Belden ze me op, omdat de winkel ze per 6 aanboden... Nou oké, doe er dan maar 12!!! had de verkoper er perongeluk 13 gevangen en had ie geen zin om er één uit te halen er terug te doen, dus die heb ik van de zaak...
En hier dan een foto van m'n 13 Paracheirodon Simulans...

Ze zijn nu nog een beetje bang en schrikkerig. Dit laat wel weer leuk hun groepsverband zien , dat ze steeds als hele groep bij elkaar blijven... (wat ook op de foto te zien is)

Helaas lukt het voeren van droogvoer nog niet zo goed... 't stroom namelijk direct het filter in... Moet het voer nu onder water dompelen. Maar ik ga er een oplossing voor verzinnen: een voerring (oké, 't ziet er niet mooi uit, maar ik moet de visjes ook een beetje naar boven lokken, want ze zitten nu alleen maar laag bij de grond...)

Labels: ,

2 Comments:

At 21 januari, 2007 20:29, Blogger Johan said...

Hee,

Mooie visjes! Zo te lezen ben je er best blij mee.

Ja, iets verzinnen voor het voer is wel handig. Had er zelf ook niet aan gedacht dat het op deze manier wegstroomt het droogvoer.
Nou ja, ze moeten ook nog wennen. Ze gaan vanzelf wel voor het voer naar boven komen.

Johan

 
At 12 februari, 2007 13:09, Blogger Johan said...

Hee waar blijft nieuws?
Heb je al nieuwe foto's?

Johan

 

Een reactie posten

<< Home