Knutselen met Marten

Hier hou ik verschillende knutselprojecten van mij bij. Projecten waaronder mijn voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn Aqua40. Ook voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn broer Johan zijn Tanganyikameer aquarium. Daarnaast mijn versieringen aan de gitaar van mijn broer Berend

07 januari 2007

Aquariumstofzuiger

Omdat in mijn aqua40 een hoop vuil op de bodem lag (het zakt niet de bodem in, dus mijn bodemfilter werkt!!!) en de laag grind niet zo dik is, waardoor ik niet met mijn vinger de bodem kan omwoelen, zat ik gelijk aan een aquariumstofzuiger te denken. Je kan ze ook in de winkel kopen, maar het is natuurlijk leuker om het zelf te maken. Het idee was er al wel wat langer, maar heb er nooit echt wat mee gedaan. Totdat ik vanmorgen een ingeving kreeg... Ik zat te denken dat ik kleine flesjes shampoo heb (die testflesjes, ik gebruik ze vaak op vakantie, lekker makkelijk om mee te nemen). Dus bodem er afgesneden en aan mijn hevelslang bevestigd... en tadaa!!!
Natuurlijk heb ik wel het flesje zorgvuldig uitgespoeld (beter te vaak dan te weinig) en heb ik van de afgesneden bodem de scherpe randjes eraf geschuurd. Natuurlijk gelijk uitgeprobeerd, want het vuil lag er nog... en ik moet zeggen dat het toch wel erg makkelijk ging... Het vuil weg zuigen terwijl het grind aardig blijft liggen...

Labels:

2 Comments:

At 07 januari, 2007 20:38, Blogger Johan said...

Cool.
Leuk dat je het aquariumschoonmaken voor jezels makkelijker maakt.
Het moet wel leuk blijven tenslotte.
Ook goed om te horen dat het vuil op het grind blijft liggen. Maar bij mij ligt het ook behoorlijk op het grind hoor. Alleen bij echt grof grind komt het er makkelijk tussen.
Greets,

johan

 
At 08 januari, 2007 11:25, Blogger Marten Klein Haneveld said...

Stuift dat vuil bij jou ook op als er vissen overheen zwemmen? Bij mij namelijk wel...

Grtzzz.... Marten

 

Een reactie posten

<< Home