Knutselen met Marten

Hier hou ik verschillende knutselprojecten van mij bij. Projecten waaronder mijn voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn Aqua40. Ook voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn broer Johan zijn Tanganyikameer aquarium. Daarnaast mijn versieringen aan de gitaar van mijn broer Berend

04 december 2006

Hij staat in de woonkamer

Eerst even wat achterstallig nieuws bijwerken:

Ten eerste heb ik het pompbakje dicht gekit. De deksel zit er een beetje schuin op en in de hoeken heb ik een gat met kit gevult. Zodoende zit de luchtbel bij het kit. Na het vullen met water heb ik een spuit met naald door de kit heen gestoken en zo de lucht uit het compartiment gezogen.
Het pompje pompt het water rond (zit nog geen grind in). Er stroomt water over de overloop, en wat er in stroomt komt er ook ergens uit en dat kan maar uit één opening: onder de bodemplaat.

Hier even een fotootje van de overloop...
De verwarming doet het gelukkig ook nog... 'Gelukkig', omdat het een oude verwarming is die vroeger bij mijn ouders thuis in een aquariumpje (60x30x30, LxBxH) zat. De verwarming staat iets te hoog, m'n bakje bereikte een temperatuur tegen de 30°C. Nu ik de boel heb dicht gekit, kan ik de termostaat dus niet meer veranderen, maar ik heb al bedacht dat ik em dan gewoon op een tijdklok gooi, tijdje aan, tijdje uit... zal ook vast wel werken...

Nou, hier dan het bewijs dat hij in de kamer staat:

Zoals je ziet, staat hij nu nog op een barkruk, die normaal bij ons in de keuken staat. We zijn naar de Ikea geweest en hebben daar een kastje gevonden. Die is al in elkaar geweest, maar ik heb em weer uit elkaar gehaald, omdat ik em nog ga verven (btw, eerste laag zit er al weer op). Kastje is even hoog als de barkruk, dan kan je lekker vanaf de bank in het bakje kijken...

Ik ververs nu elke dag de helft van het water, zodat eventuele stoffen die in de achterwand zitten eruit gehaald worden. Dit blijf ik doen totdat ik de bak verder ga inrichten. Inrichten zal pas gebeuren als het kastje klaar is en als ik er dan tijd voor heb (ja, de drukke feestdagen zijn er weer...).

Labels: , ,

4 Comments:

At 05 december, 2006 09:34, Blogger Johan said...

één woord:
Wauw!

 
At 06 december, 2006 10:33, Blogger Johan said...

Nou ja, in nog wat meer woorden:
Tof! Gaaf! Cool!
Tja, dat met die verwarming is een beetje jammer. Goede les voor de volgende keer: verstandig om je tijd te nemen met het instellen van de verwarming als je er later nooit meer bijkunt.
Maar het ziet er goed uit. Beetje blauw licht, maar ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet met grind, kienhout en planten erin.

Johan

 
At 07 december, 2006 17:35, Blogger Marten Klein Haneveld said...

Kon je je toch niet bij één woord houden...? Geeft niet, ik sta ook te trappelen om alles af te maken. Het kastje heeft al weer twee lagen... (begint er nu aardig wit uit te zien (witte/trasparante lazuur (iets lak achtigs))). Wil er nog een derde overheen doen, maar moet dan even een nieuwe roller kopen... en komend wekend gaat dat denk ik niet lukken...

 
At 07 december, 2006 21:56, Blogger Johan said...

Je kent mij he?
Als ik meer woorden kan gebruiken zal ik dat altijd doen...

Johan

 

Een reactie posten

<< Home