Knutselen met Marten

Hier hou ik verschillende knutselprojecten van mij bij. Projecten waaronder mijn voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn Aqua40. Ook voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn broer Johan zijn Tanganyikameer aquarium. Daarnaast mijn versieringen aan de gitaar van mijn broer Berend

16 september 2006

en nog eens deksels...

Nou, hier eindelijk een nieuwe update. Vandaag zal het een iets langere post worden, om mijn trouwe lezers gerust te stellen dat ik nog steeds met het project bezig ben…

Hier een foto van het bakje waar het pompje in zit. Ik heb onderin het bakje plakje siliconenkit geplakt, zodat het water niet langs het pompje terug stroomt. Ook is op deze foto het schotje goed te zien die het pompje vast klemt.

Hier de nog een keer een foto van het dekseltje, alleen nu zonder pompje.
Het dekseltje wordt vastgeklemd door twee moeren. Op de rand van het bakje heb ik een laag siliconenkit aangebracht, zodat het dekseltje alles goed afsluit (hoop ik).
Nog wat uitleg hoe de snoeren van het pompje en de verwarming er uit gaan. Ik heb twee openingen gemaakt (zie ook de foto van mijn vorige post). In dat blokje zitten rubberen ringen, waar ik een stukje het uitgesneden, zodat er precies een elektrasnoer doorheen kan. Ik hoop dat het gaat werken en anders vind ik er wel weer een oplossing voor...

Nou, dit was het weer voor vandaag. Verder nieuws is dat ik met PUR bezig ben geweest, maar dat is een beetje mislukt (PUR hecht slecht op acrylglas). Maar ik heb er een dunne laag opgesmeerd dat wel redelijk bleef plakken, dus kan ik daar de uiteindelijke laag op aanbrengen...

Labels: ,

3 Comments:

At 16 september, 2006 20:24, Blogger Johan said...

Okee, het project gaat door.
Jammer dat de PUR niet goed bleef plakken, maar met jouw doorzettingsvermogen kom je er wel!

Johan

 
At 16 september, 2006 20:44, Blogger Marten Klein Haneveld said...

nou, ik heb vandaag nog even gekeken (had spons gekocht en gekeken naar een temostaat, en ging dus spons naar beneden brengen...) en er zit nu een goede onderlaag op waar straks de volgende op kan...
dus uiteindelijk valt het alles mee...

Grtzzz.... Marten

 
At 17 september, 2006 15:52, Blogger Johan said...

Mooi!

Goed dat het je gelukt is spons te kopen. Zo wordt het steeds meer een echt aquarium!

Johan

 

Een reactie posten

<< Home