Knutselen met Marten

Hier hou ik verschillende knutselprojecten van mij bij. Projecten waaronder mijn voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn Aqua40. Ook voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn broer Johan zijn Tanganyikameer aquarium. Daarnaast mijn versieringen aan de gitaar van mijn broer Berend

16 augustus 2006

Filterblok (schema)


Weer een schematische weergave. Ditmaal hoe het water precies door het filterblok moet stromen. Ik had verschillende ideeën, maar eigenlijk bevielen die niet. Ik wilde namelijk ook de verwarming wegwerken in het filter, maar de verwarming moest van mij na het pompje komen (dit in verband met de eventuele warmte die het pompje maakt). Na veel passen en meten kwam ik op deze tekening

Gedeelte 1 is het filtercompartiment. Het water stroomt er bovenaan in, door het filtermateriaal heen naar beneden. Daarna stroomt het door buis 2 naar boven. Het pompje pompt het water door buis 3, waar de verwarming in komt, naar beneden naar de bodemplaat (maar daar later meer over)

Labels: ,

4 Comments:

At 16 augustus, 2006 22:43, Blogger Johan said...

mooi schema...

lang bezig geweest met tekenen?

Johan

 
At 17 augustus, 2006 11:14, Blogger Marten Klein Haneveld said...

Ja, wel een tijdje, maar je kent me toch...? Als ik eenmaal iets wil, komt het er ook... :-)

Grtzzz.... Marten

 
At 23 september, 2006 15:25, Anonymous Anoniem said...

Komt het schone wat nu via het bodemfilter omhoog? Of wordt het schone gefilterde water gewoon in de bak gepompt? Een genie aan het werk :D Hier ga ik van leren en misschien ooit ook zelf is een filter maken!

Groeten,
Reinder

 
At 16 oktober, 2006 22:49, Blogger Marten Klein Haneveld said...

Hi Reinder,

Het water wordt via het bodemfilter omhoog gepompt (dus door het grind heen, wat ook een beetje extra filterwerking geeft (hoop ik) )
(Als het nog niet duidelijk is hoor ik het wel...)

Grtzzz....

 

Een reactie posten

<< Home