Knutselen met Marten

Hier hou ik verschillende knutselprojecten van mij bij. Projecten waaronder mijn voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn Aqua40. Ook voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn broer Johan zijn Tanganyikameer aquarium. Daarnaast mijn versieringen aan de gitaar van mijn broer Berend

22 augustus 2006

Gatenkaas

Het bodemfilter! Hier een stukje trots, omdat er een paar zweetdruppels in zitten…

Ik zal uitleggen waarom. Ik heb eerst de vorm uitgezaagd, en daarna moest ik een manier verzinnen om het hele geval te buigen. Was ik aan het kijken hoe ver het kon buigen, brak de plaat doormidden... (zweetdruppel 1). Dus moest ik weer een nieuwe plaat zagen. Daarna heb ik van de plaat gatenkaas gemaakt (dat was nogal een karwei: zweetdruppel 2).

Toen moest de plaat nog gebogen worden. Dat heb ik gedaan door aan de zijkanten en voorkant op latjes in de gootsteen gelegd en daar kokend water op gegoten terwijl er in het midden iets zwaars stond (druppel 3). Toen bleek dat ik de plaat de verkeerde kant had opgebogen (aaaaaaaaaaaarg... druppel 4). Dus moest ik het weer opnieuw doen en alles de andere kant op buigen (druppel 5). Maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen... Dat is (hopelijk) op de foto's te zien...

Labels: ,