Knutselen met Marten

Hier hou ik verschillende knutselprojecten van mij bij. Projecten waaronder mijn voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn Aqua40. Ook voltooide achterwand met ingebouwd filter voor mijn broer Johan zijn Tanganyikameer aquarium. Daarnaast mijn versieringen aan de gitaar van mijn broer Berend

21 maart 2011

Update Tanganyika-achterwand deel 2

Deel 2 om de grote achterstand in te halen. Vandaag weer veel fotoos...

Vandaag heb ik het over het bewerken van de achterwand. Dit blogbericht ging over het vormen van de achterwand met piepschuimplaten. Natuurlijk heb ik het niet zo gelaten.

Eerst heb ik over het piepschuim een laag tegellijm (cementachtig) aangebracht, om het meer een rotsachtige structuur te geven. Helaas heb ik van dat moment geen foto, dus kan ik die ook niet laten zien. Maar ach, er komen nog genoeg fotoos om van te genieten.

Na de tegellijm kwamen de vele lagen epoxyhars. Dit om het water in het aquarium niet in contact te laten komen met de tegellijm waaruit mogelijk verkeerde stoffen in het water zouden kunnen oplossen.

Ik ben begonnen met een laag epoxy met zwart pigment, met het idee dat dit de holen, spleten en gaten in de achterwand dieper te laten lijken. Daarna ging er een donker bruine laag overheen en zo nog een paar lagen die steeds lichter werden. Verder strooide ik over elke laag epoxy fijn zand, omdat er anders een zeer gladde, glanzende laag zou ontstaan.

Hieronder eerst twee fotoos met flits waardoor je de verschillende kleur lagen kan onderscheiden:


Dan nu nog fotoos van de achterwand onder verschillende hoeken. Ook onder verschillende belichtingen, vandaar dat soms de achterwand bijna rood lijkt, maar dat ligt dus aan de belichting...






Dat waren denk ik wel genoeg fotoos om een goed beeld te krijgen van de achterwand.
Volgende week update deel 3, dan heb ik de allergrootste achterstand weggewerkt.

Labels: , ,